- כתבות
- הולו בעיתונות
מה הופך מקום עבודה לכזה שכיף להיות בו?
מקומות עבודה רבים הבינו שהסוד להבטיח לעובדים סביבת עבודה נעימה עם אווירה שמעודדת הזדהות עם מקום העבודה היא לגבש אותם באמצעים שונים. הגיבוש יכול להיות באמצעות גימיקים מעניינים כמו מתנות קטנות או חולצות מגניבות, ויכול לקרות בעזרת פעילות גיבוש אינטנסיבית שנמשכת יום יום ולא רק בימי גיבוש קבוצתיים שמתנהלים אחת לכמה זמן. האווירה היומית בחברה חייבת להיבנות סביב מסרים וחזון ברור של בעלי החברה ומנהליה, ולכן רצוי קודם לברר מהו החזון הזה ומהם הערכים שמגבשים את העובדים שלכם סביבם. המוצרים והשירותים הם חלק מגיבוש החזון והערכים משום שהם אלה שמוצעים לעולם מתוך אותה חבורה שהתכנסה למקום זה כדי לייצר ולהציע אותם. לכן, חשוב גם ליצור זיקה חיונית בין מה שהחברה מייצרת לבין המסר שמחלחל לעובדים וכך הם יכולים לעקוב אחריו. הגיבוש סביב המסר הזה יכול להיעשות בכמה אופנים ובתקציבים שונים, שדורשים כל אחד מהם התייחסות שונה והרבה מאוד ראש פתוח וגישה חיובית.
להתאים את סביבת העבודה למסר של החברה
התאמת סביבת העבודה למסר של החברה מתחילה בעיצוב הפנים שיהיה נעים ויכלול אלמנטים שונים שבעזרתם אפשר להעביר עקרונות וערכים. זה יכול להיות ריהוט ארגונומי וייחודי שמעביר את המסר שבחברה חושבים מחוץ לקופסה ומתאימים לכל אחד את הריהוט הייחודי לו וזה יכול לעבור בקיר צמחייה ירוקה או ביצירת גינת פנאי כדי לתת לעובדים פינה משלהם להירגע, לשבת עם עצמם ולנשום אוויר. זה מתאים כמובן לחברות שפועלות כיום ושמות הרבה מאוד דגש על קיימות ועל רווחת העובד ומצב כדור הארץ, ולכן עיצוב הפנים משרת מטרה כזאת כאשר לקוחות ושותפים פוטנציאליים רואים שבמטה החברה נוהגים בדיוק כפי שמטיפים לו באמצעות מוצרים ושירותים שהחברה מייצרת.
למידה מתמדת והכשרות
בכל חברה יש תמיד עובדים שרוצים להתקדם אבל מתקשים לעשות זאת ולהציע את עצמם משום שלא קיימת תכנית הכשרה או למידה ארגונית למטרות החברה. היום ברור שבכל ארגון חייב להיות פיתוח למידה גם כדי להעמיק את הידע של עובדים בכל התכנים שקשורים לעבודה וגם כדי לספק להם אפשרות להתקדם, לבלוט, להגיע להישגים ולעודד אותם להציע הצעות ייעול ומיזמים משלהם. זה מחזק את הזיקה שלהם למקום העבודה, יוצר מוטיבציה להתקדם וללמוד וגם מוסיף לעובדים רובדי ידע נוספים שמועילים בתורם לחברה. מוצרים ושירותים רבים נולדים כתוצאה מכך שעובדים הבינו מהעבודה בשטח שאפשר לשנות ולשפר אותם כך שיתאימו ליותר לקוחות או למשוך יורת לקוחות, וארגונים שמאמצים רעיונות כאלה ומתגמלים את העובדים מרוויחים פעמיים – שירות ומוצר משופרים ורווחיים יותר ושדרת עובדים נאמנה, מרוצה ובעלת ידע שלא יסולא בפז לטווח הרחוק.
גימיקים בשטח שמקלילים את האווירה, כמו חולצות מגניבות
גימיקים הם שם נחמד לכל מה שיכול להוסיף קלילות וחיוכים לאווירה ואסור להקל בהם ראש. אנחנו אמנם מכירים אותם בדרך כלל ממסיבות, טיולים, מהווי בית ספר ויחידות צבאיות ואפילו אירועים כמו חתונות וימי הולדת. גימיקים כאלה יכולים להיות כל דבר, ממוצרים שעליהם מודפסים שמות העובדים ומשמשים רק אותם כמו ספלים אישיים ותיקים עם לוגו חברה, או חולצות מגניבות שמעבירות מסרים שונים. מסרים מודפסים על חולצות שהחברה מייצרת לעובדים שלהם יכולות להיות עם משפטים מצחיקים ומסרים חכמים לחיים, או תמונות ומצבים שמוכרים לכם מהווי החברה והם הפכו זה מכבר להומור הפרטי שלכם. אפשר כמובן להדפיס על החולצות גם את הערכים והחזון של החברה אם זה מוסיף לגאוות היחידה שלכם אבל רצוי לא להגזים ברצינות אלא למצוא דרך להעביר זאת בצורה מצחיקה ומעניינת.
העשרה ועניין שמוסיפים ידע
אנחנו לומדים כל החיים גם דברים שלא משמשים אותנו לעבודה או להשגת תעודות, וזה חשוב וטוב משום שידע מעשיר את החיים. חוץ מידע מקצועי, תמיד טוב לשמוע דברים נוספים שמוסיפים לידע הכללי של העובדים וגם מעניקים להם השראה לרעיונות נוספים. עובדים שמקבלים הרצאות וסדנאות במקום העבודה שאינן קשורות בהכרח לנושאים המקצועיים מרוצים הרבה יותר מכך שהם אינם נתקעים בחיים אלא ממשיכים להתפתח וללמוד. ידע כזה יכול לרענן את החשיבה באופן כזה שהוא עוזר להם גם בחיים המקצועיים להסתכל על דברים מזווית אחרת, ואפילו לפתור בעיות, ולפעמים הוא פשוט מספק להם פתרונות לנושאים אישיים שהופכים אותם למרוצים באופן כללי, ולכן גם באים לעבודה בשמחה.
פעילות גופנית מסודרת בעבודה
חברות רבות למדו כבר שכושר גופני ופעילות גופנית מגוונת עוזרים לעובדים לא רק לחשוב ולתפקד טוב יותר אלא גם משפרים את מצבם. כשמצבם משתפר גופנית ומורלית, הם מרוצים יותר ושמחים לבוא בכל יום לעבודה. לא חייבים להסתפק בחדר הכושר הקונוונציונלי. יש גם אפשרות להקדיש חדר שלם לפעילות כמו יוגה, טאי צ'י וצ'י קונג, פילאטיס ועוד, וכל מה שעוזר לעובדים להיות מרוצים מכך שהם שורפים קלוריות, משפרים את הכושר והגמישות, יושבים טוב יותר בכיסא שלהם משום שכבר אין להם כאבי גב ומפרקים והם יכולים לחשוב ולהתרכז טוב יותר הודות למטבוליזם משופר. כשעושים גם פעילות נוספת כמו מדיטציה ומיינדפולנס באמצע העבודה זה מוסיף להם הרבה מאוד קשב וריכוז גם לעצמם וגם למה שנדרש מהם בעבודה עצמה. כך שבסופו של דבר כל זה תורם הרבה לשיפור האווירה ולעובדים מרוצים שבאים כל יום בחיוך.
כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
יש לכם נער או נערה יצירתיים בבית? כך תעזרו להם לפרוץ את הכישרון
מי מאיתנו לא זוכר איך היו החיים בתור מתבגר או מתבגרת? מדובר בתקופה לא פשוטה, שבה נערים מחפשים את הזהות שלהם, בונים ומעצבים אותה, ומוצאים את הכיוון האישי שלהם בחיים. זוהי תקופה של תהפוכות נפשיות, של יצירה, של בנייה ושל סערות, שעבור חלק מהאנשים עוברת בקלות ועבור חלק בקושי. עם זאת, מדובר באחת התקופות החשובות ביותר בחיינו, ומי שמצליח לנהל אותה בצורה הנכונה הרי שהרוויח רווח עצום.
מה חשוב לכל נער ונערה לדעת לפני הגיוס?
השירות הצבאי בישראל הוא אחת מהחוויות המכוננות ביותר עבור כל נער ונערה, חוויה שתישאר איתם עוד שנים רבות קדימה. לכולנו יש זיכרונות מהשירות הצבאי או הלאומי, חלקם טובים יותר וחלקם טובים פחות. כך או כך, כולם יסכימו כנראה שישנה חשיבות עצומה להכנה לפני הגיוס, כמו גם לתמיכה המשפחתית במהלך השירות עצמו. ריכזנו כאן כמה טיפים שאותם כל נער ונערה צריכים לדעת לפני הגיוס.
רעיונות לחתונה שיפתיעו את כולם
היום המרגש הגיע, ואתם עסוקים עד מעל לראש בארגונים, תיאומים, טעימות ובדיקות. אתם רוצים שזה יהיה האירוע של העשור, של היובל, של המאה. אתם רוצים חגיגה שלא תישכח, כזו שהחברים ייזכרו בה בנוסטלגיה מהולה בהערצה עוד שנים רבות. ובעיקר חתונה שבה אתם תהנו, ותרגישו על גג העולם כמו שאתם צריכים להרגיש.
איך תעשו טוב לאנשים
בני אדם הם יצורים חברתיים הזקוקים לאנשים נוספים בחייהם על מנת להרגיש טוב, לצבור ביטחון עצמי ולהרגיש משמעות. עם זאת, במיוחד בעשורים האחרונים, יותר ויותר אנשים חשים בדידות וגם נמצאים שעות ארוכות לבדם. אצל חלקם אמנם זו בחירה ודרך חיים אך יש רבים שאצלם מדובר על אילוץ כמו קשישים שאיבדו את בן או בת הזוג וידיהם גרים רחוק.
רעיונות לגיבוש קהילתי
בעידן שלנו כל אחד נמצא הרבה יותר זמן עם עצמו ופחות בחברה, בין אם בגלל שעות ארוכות של עבודה, המסכים שכולנו נדבקים אליהם בכל רגע פנוי ובכלל ירידה ברמת החברתיות. עם זאת, ניתן לראות שבשנים האחרונות ישנה התעוררות של הרצון לחיות בתוך קהילה שנוצרים בה קשרים ותחושה שתמיד יהיה למי לפנות אם צריך משהו וגם לעזור ולתת, כי גם הנתינה היא צורך אנושי לא פחות חזק.
איך תפרצו החוצה עם היצירתיות שלכם
אחד המאפיינים של עידן הרשתות החברתיות, הוא שלכל אחד יש מה לומר, כולם הפכו דעתנים ואנשים לא רוצים לשתוק יותר אלא להוציא החוצה את מה שנמצא בתוכם. ברשתות הדבר בא לידי ביטוי לא מעט בצורה בוטה, אך אם אתם אנשים של מילים ורוצים להוציא אותן החוצה בצורה יצירתית, אם עולים לכם לפעמים משפטי מחץ שפשוט מתחשק לכם לשתף את העולם בהם, יש דרכים להוציא אותם החוצה.